highdrama

Alla inlägg under juli 2013

Av Emma - 25 juli 2013 23:56


Började se Call Girl iförrgår innan jag skulle sova men den är så himla lång så orkade inte kolla hela filmen då, ska se klart den nu om vädret tillåter! :) Godnatt ^^

Av Emma - 23 juli 2013 19:31

Av Emma - 23 juli 2013 13:57

De senaste dagarna har jag tänkt ovanligt mycket på framtiden, dvs studier, jobb osv och funderat på om jag kanske ska hoppa på utbildningen i Halmstad igen. Känns dumt att ha påbörjat den med underkänt i alla kurser och inte fullföljt den. Fick se på facebook igår att en fd klasskompis ska bli sambo efter sommaren och ska hyra ut sin etta i Halmstad, mailade henne men fick ett svar att hon hade 38st som var intresserade och att hon hade satt ut annonsen igår, så det var inget bra svar och jag började fundera ännu mer.

När jag ringde till csn frågade jag om studiebidrag och studielån och nu är jag lite mer klar i tankarna kring framtiden. Jag har en dröm som jag kommer närmare och närmare, men samtidigt tvekar jag på om det verkligen är rätt. För att ha en chans att komma in på den utbildningen jag vill måste jag som jag sagt tidigare läsa upp Matte B och Engelska B (jag har kommit in där och tackat ja, så allt är klart) men grejen är att då ska jag bara söka studiebidrag och kommer få ca 1500:-/månad.
Är reserv på en utbildning jag verkligen vill in på och har ganska högt meritvärde på en annan utbildning som jag också är intresserad av, problemet är bara att jag behöver 15 poäng till för att få studielån igen så jag måste alltså läsa och få godkänt i 15 poäng.

Jag vet inte hur det fungerar med det här med Matte och Engelska om det räknas som poäng eller inte så jag ska prata med en studie & yrkesvägledare om saken och annars eventuellt läsa några fristående kurser på högskolan till våren för att sedan åter söka in till högskolan och de program jag vill nästa höst igen.

Måste försöka skaffa mig ett jobb också för jag fick nämligen sparken från det andra, så är arbetslös igen, woho.
Tankarna om framtiden känns lite ljusare nu - jag vet att jag sakta men säkert närmar mig min dröm och jag vet att det på ett eller annat sätt löser sig även om det inte alltid känns så.

Av Emma - 22 juli 2013 19:17


Fin låt med finaste boråsarna♥

http://facebook.com/theburialofficial

Av Emma - 21 juli 2013 18:43

  Efter ca en vecka hos mormor & morfar i Västerås är jag nu tillbaka i Trollhättan igen!

Av Emma - 9 juli 2013 18:54

 
 
                           
Skratt, lite gråt, trevligt folk, bra musik, skönt häng, god mat, sol, bussåkning, promenader, vakna i ett asvarmt tält, fulla människor som festar dygnet runt, lite regn, sovmorgon, jobb, backstagehäng och kakätning, fiskmåsar, starstruckt, minnen för livet - ja, så sammanfattar jag en superbra vecka som jag kommer minnas och leva på väldigt länge! :D

Är lite efterfestivalig och väldigt trött och sliten. Längtar redan tillbaks och som jag sagt föut är Putte I Parken något väldigt speciellt för mig så jag hoppas verkligen att den hålls vid liv <3

Av Emma - 1 juli 2013 18:58

 
Imorgon är den här, dagen jag längtat till sen dess att jag lämnade Karlstad förra året.

Ett års väntan är över och imorgon beger jag mig återigen till Karlstad för Putte I Parken!
Linn ska som sagt följa med och jag känner på mig att det kommer bli en riktig toppenvecka^^.

På Onsdag drar själva festivalen igång och jag jobbar Onsdag 12-19, ledig på Torsdag, Fredag 19-01, ledig Lördag och jobbar Söndag 00-05. Kommer kunna se många grymma band och ska se till att njuta för fullt.

Är nästan helt klart med packningen, ska bara måla naglarna och få lite sömn och sen är jag redo! :D

Ovido - Quiz & Flashcards