highdrama

Alla inlägg under januari 2014

Av Emma - 28 januari 2014 18:44

De senaste dagarna (framförallt helgen) har varit några av de jobbigaste dagarna i mitt liv, därav min frånvaro här på bloggen. När jag känner mig redo ska jag, för min egen skull och för att ni ska få reda på vad som har hänt, skriva ett inlägg om det hela. Tills dess lär jag inte blogga mycket alls då jag inte har så mycket att skriva om nu ett tag. 

Det enda som händer i mitt liv just nu är att jag sover bort dagarna, tränar varannan dag, söker jobb,kollar utbildningar, kollar tv, sitter vid datorn, gosar med marsvinen, tar powernaps - inte så intressant att läsa om kanske? 

Jag ska försöka få motivationen till att blogga tillbaka så får ni ha det fint tills vi hörs nästa gång! 

Av Emma - 23 januari 2014 18:28

Smala chokladbollar: 
- 1 dl Kvarg. 
- 4 msk Strösocker.
- 1 tsk Vaniljsocker. 
- 1½ msk Kakao. 
- 2 krm Salt. 
- 3 dl Havregryn. 
- Ca 2 msk Mjölk. 
- Ca 2 msk Kokosflingor. 
 

Blanda ihop alla ingridienser och forma till ca 20 bollar. 
 

Rulla dem i kokos.   

Förvara i kylen. 
 

Fettsnål kladdkaka: 
- 3 st Ägg. 
-2½ dl Strösocker. 
- 1 dl Vetemjöl. 
- 1½ tsk Bakpulver. 
- 3/4 dl Kakao. 
- 2 tsk Vaniljsocker. 
- 2 krm Salt. 
- 250 g Kvarg. 
- Florsocker till garnering och grädde om så vill. 
 

Sätt på ugnen på 200 grader. 
Vispa ägg och socker pösigt. 
 

Blanda mjöl, bakpulver, kakao, vaniljsocker och salt i en bunke.   

Vänd ner blandningen i äggsmeten tillsammans med kvarg.
 
 

Häll smeten u en smord form med löstagbar kant, ca 24cm. 
Grädda i nedre delen av ugnen i ca 25 min. 
 

Låt kakan kallna. Pudra över lite florsocker. Servera med en klick grädde. 
 



Av Emma - 21 januari 2014 22:55


Mando Diao gästade P3-guldgalan och framförde sin nya låt. 

Ganska annorlunda om man jämför med de flesta av deras tidiga låtar, men den är riktigt bra så ni borde lyssna!

Har alltid varit ett fan av Mando Diao men inte lyssnat överdrivet mycket på dem, (trots att jag har 3 skivor med dem hemma.) I och med P3-guldgalan upptäckte jag dem på nytt kan man säga.


Av Emma - 20 januari 2014 18:21

Var med min absoluta favorit-boråsare i Göteborg i Fredags. C skrev i Onsdags, eller när det var att han behövde lite nya skjortor och att han skulle åka till Göteborg och eftersom att jag inte gör mycket alls om dagarna tänkte jag att jag kunde joina honom och så blev det också. 
Vi möttes upp på centralen, lyckades komma på rätt spårvagn och begav oss till Frölunda Torg. Väl där lyckades vi gå vilse när vi skulle till New Yorker men hittade dit till slut. Var smakråd och valde ut en finfin skjorta till C och hittade en tröja till mig själv (på rea dessutom). 
Efter shoppingen åkte vi tillbaka till stan, köpte lite gott att dricka och satt på Nisse och pratade om allt mellan himmel och jord tills hans buss och mitt tåg gick. 

Jag och C pratar nästan dagligen i telefon, via sms eller på kik, men det är inte ofta vi träffas bara han och jag så det var riktigt trevligt att få några timmar tillsammans bara vi två! Vet inte ens när vi ses nästa gång då han har sjukt mycket att göra i vår, men förhoppningsvis ses vi i Mars/April nästa gång :). 

I Lördags var jag och Anne-Sophie på BS. Det var så trevligt att vi stannade tills det stängde (inte ofta det händer). 
Tog nattbussen hem vid 2:10 och vid 4:30 ringde C, så pratade med honom tills kl 6 på morgonen och efter det somnade. 

Förutom Göteborg och BS har jag tränat två gånger sedan jag skrev sist, jag har varit på informationsmöte på af, fått mitt Spotify-konto  hackat (har bytt mailadress och lösenord och gjort en helt ny, awesome spellista) och jag har varit världens snällaste kompis och GETT BORT ett helt cigg-paket till Norén! ^^ 

Planerna för denna veckan är träning, kanske träffa Linn någon dag, fixa en portfolio, söka jobb och om Malin är frisk tills på Fredag får jag besök av henne över helgen. 

Nu har jag inget mer på hjärtat så jag avslutar här. 



Av Emma - 15 januari 2014 23:33

Har haft gymkort i ett x antal år men då jag mest kört pass (Indoor Walking, bodypump, zumba, spinning) har jag ärligt talat inte tänkt på att man faktiskt kan träna i gymmet också (har inte haft lust och gym har inte känts som min grej riktigt), tills en kompis innan jul sa att styrketräning är bra om man vill ha snabba resultat. 


Så tidigare ikväll var jag på gymintro och nu känner jag mig mer taggad än någonsin att dra igång träningen.
Denna gången är det for real och denna gången tänker jag inte misslyckas.


Gymintrot var väldigt lärorikt och nu vet jag mycket mer om vilka maskiner som är bra för vilka muskelgrupper och framför allt hur man använder maskinerna på rätt sätt, utan att överanstränga sig osv.

Vi körde ett litet pass som jag tänker fortsätta med ett tag:
- 10 minuters uppvärmning (kondition)
- Benpress (12 x 3. )
- Bröstpress (12 x 3.)
- Sittande rodd (12 x 3.)
- Axelpress (12 x 3.)
- Rygg (12 x 3.)
- Mage (12 x 3.)


Min plan är att träna 2-3 gånger i veckan till att börja med.
Viktigast är att få in träningen i vardag så att det blir en rutin istället för ett måste.


Som jag har skrivit tidigare tror och hoppas jag att träningen kommer hjälpa mig att må bättre både fysiskt och psykiskt och att min kroppsuppfattning förändras när jag börjar komma i form.

Av Emma - 14 januari 2014 13:45

   
Nu, 3 veckor efter jul & 2 veckor efter nyår passar vintern på att komma till Trollhättan! 

Av Emma - 12 januari 2014 15:08

 

:)

Av Emma - 11 januari 2014 19:25

 
Mannen på bilden, en av de bästa männen i mitt liv, Markus Krunegård släpper nytt album på än så länge okänt datum i vår. Kommer förgylla min vår helt klart! 

Ovido - Quiz & Flashcards