highdrama

Direktlänk till inlägg 23 juli 2013

lite tankar om framtiden - det känns lite ljusare nu.

Av Emma - 23 juli 2013 13:57

De senaste dagarna har jag tänkt ovanligt mycket på framtiden, dvs studier, jobb osv och funderat på om jag kanske ska hoppa på utbildningen i Halmstad igen. Känns dumt att ha påbörjat den med underkänt i alla kurser och inte fullföljt den. Fick se på facebook igår att en fd klasskompis ska bli sambo efter sommaren och ska hyra ut sin etta i Halmstad, mailade henne men fick ett svar att hon hade 38st som var intresserade och att hon hade satt ut annonsen igår, så det var inget bra svar och jag började fundera ännu mer.

När jag ringde till csn frågade jag om studiebidrag och studielån och nu är jag lite mer klar i tankarna kring framtiden. Jag har en dröm som jag kommer närmare och närmare, men samtidigt tvekar jag på om det verkligen är rätt. För att ha en chans att komma in på den utbildningen jag vill måste jag som jag sagt tidigare läsa upp Matte B och Engelska B (jag har kommit in där och tackat ja, så allt är klart) men grejen är att då ska jag bara söka studiebidrag och kommer få ca 1500:-/månad.
Är reserv på en utbildning jag verkligen vill in på och har ganska högt meritvärde på en annan utbildning som jag också är intresserad av, problemet är bara att jag behöver 15 poäng till för att få studielån igen så jag måste alltså läsa och få godkänt i 15 poäng.

Jag vet inte hur det fungerar med det här med Matte och Engelska om det räknas som poäng eller inte så jag ska prata med en studie & yrkesvägledare om saken och annars eventuellt läsa några fristående kurser på högskolan till våren för att sedan åter söka in till högskolan och de program jag vill nästa höst igen.

Måste försöka skaffa mig ett jobb också för jag fick nämligen sparken från det andra, så är arbetslös igen, woho.
Tankarna om framtiden känns lite ljusare nu - jag vet att jag sakta men säkert närmar mig min dröm och jag vet att det på ett eller annat sätt löser sig även om det inte alltid känns så.

 
 
Alisha

Alisha

24 juli 2013 11:52

Drygt att du måste ha 15 poäng till för att få studielån, men det är bra att du funderar på att hoppa på utbildningen i Halmstad igen och eventuellt läser upp alla ämnen så du kan gör det du sedan vill i framtiden.

Oj, fick du sparken? Hur kommer det sig? :c
Hoppas du hittar ett jobb snart! Men det är nog ganska svårt i Trollhättan, vilket suger. Letar själv efter jobb :c

http://alishasfoto.blogg.se

 
Ingen bild

I

27 augusti 2013 19:43

Vad har du för dröm? :) Träkigt att du fick sparken, vart var det du jobbade och varför funkade det inte? :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 7 april 2014 19:54

Skapade en ny blogg tidigare idag som jag byter till nu. Bloggen hittar ni här.  ...

Av Emma - 31 mars 2014 18:50

Var på Överby igår och fotade Linus Svenning! Här är bilderna jag blev mest nöjd med.  Blev sammanalgt 43 bilder med kameran + några mobilbilder.    Linn var också med och fotade hon med. Då vi inte setts på ett tag passade vi på att fika oc...

Av Emma - 30 mars 2014 17:36

 

Av Emma - 28 mars 2014 00:00

Som jag skrivit tidigare är nätter mina värsta fiender. Har haft sömnproblem i hela mitt liv (så länge jag kan minnas i alla fall) och det är väldigt jobbigt. Vissa perioder är det bara jobbigt, andra är det extremt jobbigt. Natten till idag var hems...

Av Emma - 26 mars 2014 19:43

        Klickade hem dessa "plånböcker" till min mobil i måndags och idag trillade de ner i brevlådan! Den första ser rosa ut men är röd egentligen. Har redan en "plånbok" sen innan men den börjar bli lite sliten så jag kände för att beställa l...

Ovido - Quiz & Flashcards