highdrama

Alla inlägg den 10 augusti 2013

Av Emma - 10 augusti 2013 14:52

Gårdagen var fin. Tog en dagstur ner till Halland (Halmstad bland annat) med hela familjen. Min bror tänkte först inte följa med pga att det hände en grej med en kompis till honom i torsdags men han ändrade sig och följde med ändå, vilket resten av familjen uppskattade! :)

Det var skönt att få komma bort från Trollhättan och ner till Halmstad igen, har verkligen saknat Halmstad.
Vi stannade till i Varberg på väg neråt och sen gick vi runt i fina Halmstad i några timmar. Jag fick visa lite var jag brukade ta promenader när jag bodde i Halmstad och det var en musikfestival - Music Against Drugs i Norre Katts Park (som är ett av mina favoritställen i Halmstad). Innan vi åkte tillbaka till Trollhättan körde vi även förbi Tylösand fast gick aldrig ur bilen, men ja, det var skönt att se att allt var som det skulle där nere.

Kom hem vid 18-19 igår kväll och attackerades direkt av oroliga tankar och hög ångest som fortsatte och fortfarande finns kvar. Gör allt jag försöker för att få bort dem, men det är inte lätt alltså.

Plöstsligt känner jag, tjejen som alltid får höra att hon är tråkig pga hon aldrig dricker alkohol på krogen, för att supa ganska rejält och bara släppa alla känslor och tankar för en kväll även om jag vet att det inte är det bästa sättet direkt.

Ska ta mig tid att göra upp ett träningsschema för jag antar att träningen kan hjälpa mig lite i alla fall vad gäller tankarna och ångesten...

Ovido - Quiz & Flashcards