highdrama

Alla inlägg den 18 augusti 2013

Av Emma - 18 augusti 2013 19:33

Har spenderat tre dagar i rad med Linn och hennes kompis Christoffer och det har varit riktigt trevligt.

Mina tankar snurrade runt och var ett enda kaos i torsdags och eftersom att jag inte träffat Linn sen PIP hörde jag av mig till henne och frågade om hon hade lust att ses och det hade hon:).
Vi drog till platsen där den 23-åriga kvinnan hittades död och tände ljus för henne, sen åkte vi och såg hur Linns hästar hade det och efter det åkte vi till Gaddesanna (stavning?) och var där ett tag. Christoffer skulle jobba natt mellan Torsdag & Fredag så jag och Linn (även Tintin) dygnade i Christoffers lägenhet och jag var inte hemma förrän 07:00 i fredags morse. ^^

I Fredags vaknade jag efter endast 3h sömn, drog ner till stan och en sväng ut till Överby med Musse.

Tanken var att jag skulle baka också men då det var dåligt väder hade jag ingen lust att gå upp till Jätten så jag ska baka i veckan istället. Wellwell, när jag hade kommit hem från Överby vilade jag upp mig inför kvällen då det var spelning i Vänersborg. Linn och Christoffer hämtade upp mig och sedan var det dags för Dani M som spelade på Ungdomshuset i Vänersborg. Efter spelningen åkte vi till donken och sen på grodjakt i Öresjö, haha xD. Kom hem runt 00:00(?), kollade film och somnade rätt fort.

Igår vaknade jag runt 8:00, skrev lite med P och kollade serie på datorn.Vid 14:00 var det kalas för pappa som fyllde år i fredags. Farmor, farfar, Claes, Sussi, Ludvig och lilla Alfred var här och det var trevligt att träffa dem även om jag bara var med en kort stund. Vid 17-tiden blev jag upphämtad av Linn och 18:22 gick tåget mot Göteborg. Såg Labyrint och tro det eller ej, men jag hade faktiskt hört en del låtar med dem innan.
Vi kom tillbaka till Trollhättan strax innan 01, Linn skjutsade hem Christoffer och hans kompis till sitt och när vi hade droppat av dem körde hon även hem mig till mitt och åkte hem till sitt.

Det har varit en trevlig och händelserik helg. Det är skönt att göra något istället för att bara gå hemma och vara ensam med tankarna och ångesten. Idag känns allt lite bättre då jag och P har kommit fram till en lösning som funkar tills vidare, så det kommer bli bra trots allt :).

Ska kolla tumbr och lite andra hemsidor nu innan det blir film med mamma.
Hoppas ni haft en bra helg ni med så hörs vi när vi hörs nästa gång :)

Ovido - Quiz & Flashcards