highdrama

Alla inlägg den 17 december 2013

Av Emma - 17 december 2013 19:53

Nu har jag jullov (eller rättare sagt: är arbetslös igen men jullov låter mycket bättre).
Är klar med både engelskan och matten och har fått betyg i båda ämnena. Tog igen det jag hade missat i engelskan igår och en kort stund därefter kom ett mail från läraren med mitt betyg, fick D och är mer än nöjd.
Matte-betyget var inte lika kul däremot (blev inte godkänd), men då jag för en gångs skull legat steget före har jag redan sökt in och blivit antagen till matte även nästa termin så förhoppningsvis blir jag godkänd då.

Idag har jag skrivit in mig på arbetsförmedlingen igen och ringt lite viktiga samtal.

Ringde csn och frågade lite om vad som krävs av mig för att få rätt till studiemedel igen och det som krävs är att jag får godkänt i antingen 100 gymnasiepoäng eller 15 högskolepoäng och eftersom att mattekursen är 100 poäng gäller det bara att jag klarar den.

Ringde till arbetsförmedlingen också och kollade hur det är med studier & pengar och om jag fortfarande kan vara inskriven om jag bara pluggar 3h i veckan och hon jag pratade med sa att det inte var några problem med det alls.
(Ska dock kolla upp det med min lokala arbetsförmedling så att det verkligen stämmer.)


Så min plan för nästa termin/början av året är att plugga matte igen och försöka fixa någon praktikplats.
Men först ska jag ha lite ledighet, det förtjänar jag efter höstens slit.

Ovido - Quiz & Flashcards