highdrama

Direktlänk till inlägg 10 december 2013

20:06

Av Emma - 10 december 2013 20:06

Imorse hade jag nationellt prov i matten, så nu är jag nästan helt klar med skolan och väntar på att få betyg.
Har dock två böcker och ett prov att göra i engelskan då jag missat det när jag varit sjuk.
Känns skönt att det snart är över och att jag förhoppningsvis går ut Komvux med godkänt i båda ämnena så att jag har rätt till csn igen.

Annars då? Jag kan berätta att jag ska börja styrketräna. Fick tips av en vän att styrketräning är bra om man vill gå ner i vikt då musklerna fortsätter förbränna energi efter träningspasset tydligen (hade ingen aning om det innan). Tanken är i alla fall att jag ska träna först 30 minuter cardio och sedan 45 minuter styrketräning men innan jag kan sätta igång på riktigt ska jag boka in gymintro så att jag vet hur alla maskiner funkar och det tänkte jag försöka boka in nästa vecka.


Som jag skrev igår drog Musikhjälpen igång igen och jag ska antagligen dit en stund imorgon.
Ska till Göteborg med Linn imorgon nämligen och följa med henne på rättegången om den 23-åriga tvåbarnsmamman som hittades mördad i Trollhättan i somras och då passar vi på att slå två flugor i en smäll.


Ska bli intressant att se hur det går till på en rättegång och får en ny erfarenhet. Känner på mig att det kan bli rätt känsloladdat och då passar det ju bra att gå förbi Musikhjälpen en stund innan man åker hem.
Citerar Linn:  "Lite mysigt att gå dit när det är lite mörkare också, vinter känsla :D".


Så ja, det lär bli både en intressant och spännande dag imorgon. Borde egentligen ta tag i engelskan men det får bli på Torsdag. Ska lätt ha en Musikhjälpen-dag och pluggdag då. Det blir fint det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 7 april 2014 19:54

Skapade en ny blogg tidigare idag som jag byter till nu. Bloggen hittar ni här.  ...

Av Emma - 31 mars 2014 18:50

Var på Överby igår och fotade Linus Svenning! Här är bilderna jag blev mest nöjd med.  Blev sammanalgt 43 bilder med kameran + några mobilbilder.    Linn var också med och fotade hon med. Då vi inte setts på ett tag passade vi på att fika oc...

Av Emma - 30 mars 2014 17:36

 

Av Emma - 28 mars 2014 00:00

Som jag skrivit tidigare är nätter mina värsta fiender. Har haft sömnproblem i hela mitt liv (så länge jag kan minnas i alla fall) och det är väldigt jobbigt. Vissa perioder är det bara jobbigt, andra är det extremt jobbigt. Natten till idag var hems...

Av Emma - 26 mars 2014 19:43

        Klickade hem dessa "plånböcker" till min mobil i måndags och idag trillade de ner i brevlådan! Den första ser rosa ut men är röd egentligen. Har redan en "plånbok" sen innan men den börjar bli lite sliten så jag kände för att beställa l...

Ovido - Quiz & Flashcards